Grajski trg 14
2327 Rače
Občinski svet Občine Rače – Fram je junija 2025 soglasno sprejel občinsko celostno prometno strategijo Občine Rače – Fram (OCPS) in s tem začrtal pot celostnemu in trajnostnemu načrtovanju prometa. Namen OCPS je sprememba potovalnih navad in izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje in javni prevoz v občini.
PREDNOSTI CELOSTNEGA PROMETNEGA NAČRTOVANJA
Višja kakovost bivanja
Celostno načrtovanje prometa pomeni načrtovanje za ljudi in ne za avtomobile. To se izraža v boljši kakovosti javnih prostorov ter v zmanjšanju hrupa in emisij v občini.
Pozitivni vplivi na okolje in zdravje
Izboljšanje kakovosti zraka, zmanjševanje hrupa in spodbujanje aktivne mobilnosti prispevajo k pozitivnim učinkom za ljudi in okolje. Predvsem pešačenje in kolesarjenje se izražata v boljšem zdravju ljudi ter prispevata k prihrankom za mobilnost.
Izboljšana prometna varnost
Z umirjanjem prometa, zmanjšanjem obsega avtomobilskih potovanj in gradnjo varne infrastrukture za pešce in kolesarje se zmanjšuje število prometnih nesreč, predvsem pa nevarnost za najbolj ranljive skupine – otroke, starejše, invalide in kolesarje.
Boljša dostopnost in mobilnost za vse
Celostno načrtovanje vsem prebivalcem – tudi tistim brez dostopa do osebnega avtomobila – zagotavlja lažji dostop do delovnih mest, izobraževanja, storitev in prostega časa.
Krepitev lokalnega gospodarstva
Z večjo dostopnostjo in boljšo prometno povezljivostjo se povečuje privlačnost občine za poslovne in turistične dejavnosti. Višja podpora javnosti in legitimnost odločitev.
Zaradi vključevanja prebivalcev in deležnikov v vse faze načrtovanja se povečuje legitimnost ukrepov in zaupanje v lokalno upravo.
Prometni sistem Občine Rače – Fram omogoča varno, trajnostno in vključujočo mobilnost za vse generacije, prispeva k boljši kakovosti bivanja, zdravju in okolju ter krepi razvojne priložnosti za gospodarstvo in turizem.
UKREPI – KAKO DO CILJEV
V sedem (7) letnem obdobju predvideva OCPS pet ključnih področij ukrepanja:
1. Celostno prometno načrtovanje
• Ukrepanje na področju izboljšanja načrtovalskih praks: krepitev povezovanja prometnega in prostorskega načrtovanja, sistematično spremljanje podatkov in razvoj lokalnih kapacitet za upravljanje prometa.
2. Spodbujanje hoje
• Ukrepi za izboljšanje varnosti in udobja za pešce: urejanje varnih šolskih poti, skrajševanje razdalj med naselji in storitvami, oblikovanje kakovostnega javnega prostora za pešce.
3. Podpora kolesarjenju
• Ukrepi za večjo varnost, dostopnost in privlačnost kolesarskega prometa: razvoj osnovnega omrežja, umirjanje prometa, promocija kolesarjenja v vsakodnevni mobilnosti.
4. Prilagodljiv javni prevoz
• Ukrepi za nadgradnjo in optimizacijo javnega potniškega prometa: izboljšanje povezav z regionalnimi središči, kakovostna avtobusna postajališča, usklajevanje voznih redov z dejanskimi potrebami prebivalcev.
5. Upravljanje motornega prometa
• Ukrepi za umirjanje, preusmerjanje in racionalizacijo motornega
prometa: izboljšanje prometne varnosti, zmanjševanje negativnih vplivov prometa na okolje in zagotavljanje enakovrednih pogojev za vse udeležence v prometu.
NAŠI KLJUČNI CILJI:
1. Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa s ciljno vrednostjo: z nič prometnimi nesrečami s smrtnim izidom in polovičnim zmanjšanjem nesreč s telesnimi poškodbami in brez njih na cestnem omrežju izven avtoceste v povprečju v petletnem obdobju 2026-2030.
2. Izboljšana dostopnost osnovnih storitev in aktivnosti s ciljno vrednostjo: povečanjem deleža pešcev in kolesarjev ter potnikov javnega prevoza na glavnih prometnicah v občini (pešci iz 2,6% na 5%, kolesarji iz 1,3% na 5% in javni prevoz iz 9,3% na 11%).
3. Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci s ciljno vrednostjo: povečanjem deleža hoje, kolesarjenja in šolskega ter javnega prevoza za poti v šolo (peš iz 18,4% na 20%, kolo iz 3% na 6%, javni in šolski prevoz iz 18,3% na 20%).
Priprava občinske celostne prometne strategije Občine Rače – Fram 2025-2032 je nastala v okviru javnega razpisa Ministrstva za okolje, podnebje in energijo za izdelavo občinskih celostnih prometnih strategij (JR OCPS, 2023) v slovenskih občinah. Operacijo sta sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.